- Back to Home »
- amfoc »
- Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault Online (Oproštajna recenzija)
Posted by : AniManga
Oct 31, 2017
Da, dobro ste pročitali, ovo je oproštajna recenzija igre Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault Online. Za sve one koje se pitaju zašto oproštajna, odgovor je vrlo jednostavan. Naime izdavač ove igre kompanija Nexon i razvojni studio Neople su doneli odluku da posle (manje više) dve godine postojanja ove igre istu ugasi i prestane sa njenim daljim razvojem. Nažalost, kraj je vrlo blizu jer se serveri igre gase 6 decembra i posle tog datuma igra neće biti više dostupna za igranje. Poslednji pokušaj (trzaj) izdavača i razvojnog studija da privuče nove i zadrži stare igrače bio je izbacivanje novog updejta pod imenom First Assault: The Future is Now; Renewal ( Gits FA 2.0 ) koji je može se slobodno reći uveo neke radikalne novine (nov interfejs, novi mod, 3 nova lika, uvođenje sistema klasa i restrikicja vezanih za iste) i u velikoj meri promenio samu igru, zbog kojih su mnogi igrači negodovali i tražili da se stvari vrate na staro. Nažalost, misija izdavača i razvojnog tima ne samo da nije uspela, već je samo mesec dana posle novog updejta objavljeno da se igra gasi.
Tako je jedna od retkih igri baziranih na nekom anime/manga naslovu doživela svoj neslavni kraj. Jedina dobra vest za preostale igrače i eventualno nove jeste da su sve stvari u igri na popustu od 99%, tako da barem ako nista ne morate da se brinete oko para. Pa onda, da krenemo redom.
Pun naziv igre je Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault Online. Za izradu je zadužen studio Neople , dok je izdavač već spomenuta kompanija Nexon, jedan od najvećih izdavača free-to-play naslova na svetu. Iako ovo nije prva video igra bazirana na GitS univerzumu, ovo je prva igra rađena za PC dok su ostale igre rađene za konzole i to PS, PS 2 i PSP. Igra je potpuno besplatna i možete je skinuti i igrati preko Steama.
Što se tiče same igre, kao što i sami možete da pretpostavite po imenu igre, Stand Alone Complex - First Assault Online, je smeštena u GiTS univerzumu, mada nije poznato da li se radnja iste odvija pre ili posle dešavanja iz animea (mange) ili da li uopšte i ima veze sa animeom, pošto igra nema singleplayer već samo multiplayer. U igri postoje 4 multiplejer moda, mada postojao je još jedan mod u open/closed beta stadijumu igre po imenu Ghost koji je kasnije izbačen iz igre (verovatno zbog nepopularnosti). Svi modovi ( team death match, terminal capture, elimination i demoliton) su odmah dostupni igračima bez bilo kakvih ograničenja. Ukoliko ste ikada imali priliku da igrate druge online pucačine već po samom nazivu modova biće vam poznato o čemu se tu radi i kako se igraju (razlika je u nijansama), ali red je da se ispiše koja reč i o njima, pa da krenemo.
U Team death match modu imamo dva tima koja se međusobno bore i pobednik je onaj tim koji prvi dostigne 8 000 poena ili osvoji više poena u odnosu na drugi tim po isteku vremena. Naime, svaka runda je vremenski ograničena na 10 minuta ili dok jedan od timova ne osvoji 8 000 poena tako da u zavisnoti od vaših, ali i od igračkih sposobnosti vašeg tima sam meč možete da završite i mnogo pre isteka vremenskog ograničenja, naravno moguće je da se meč završi nerešeno, retko ali ipak moguće.
Što se tiče Terminal capture moda može se slobodno reći da je to ako ne najpopularniji onda jedan od popularnijih modova za igru. U Terminal capture modu imamo dva tima koja se međusobno bore i pokušavaju da osvoje i kontrolišu terminale kojih ukupno ima 5 na mapi. Pobednik je onaj tim koji uspe da osvoji svih 5 terminala ili po isteku vremena ima više osvojenih terminala od suparničkog tima, ali dobro vodite računa o tome jer postoji jedna caka. Naime, tim koji uspe da osvoji 2 ili 3 terminala uzastopno (u zavisnoti od mape) automatski osvaja meč tako da dobro vodite računa da na početku meča suparnički tim ne stekne veliku prednost ( osvoji jedan ili dva terminala uzastopno) koju na kraju nećete moći da sustignete. Jedna od najzanimljivih stvari vezanih samo za ovaj mod jeste da tokom partije možete da pozovete pomoć u vidu svima nam omiljenog robota Tachikome. Sve što treba da uradite jeste da tokom partije sakupite 100 Tachikoma poena i bićete u mogućnosti da pozovete sopstvenog Tachikomu da pomogne vašem timu, ali imajte na umu da je u istom trenutku moguće imati samo jednog Tachikomu u vašem timu. Iako predstavlja (veliku) pomoć za svoj tim Tachikoma nije neuništiv. Najlakši način da se Tachikoma uništi jeste da se hakuje što znatno olakšava njegovo uništavanje. Takođe je zanimljivo napomenuti da vam je omogućeno da modujete svog Tachikomu, dodajete bolji armor, oružje i slično. Čak možete da mu date i ime po svojoj želji.
Treći mod je Demolition mod, gdje imamo dva tima u kojem jedan tim pokušava da postavi bombu dok drugi pokušava da ih spreči u tome. Zvuči (veoma) poznato, zar ne? U Demolition modu pobeđuje onaj tim koji pobedi u 6 rundi. Runde su vremenski ograničene na 2 i po minuta i za to vrijeme, u zavinsoti od toga u kojem timu se nalazite, možete da osvajate runde postavljanjem bombe i njenom uspešnom odbranom (ili aktiviranjem) ili eliminacijom suparničkog tima pre isteka vremena. Prednost ovog moda u odnosu na ostale jeste u tome što vam daje više novca i iskustva u odnosu na ostale modove pa vam može poslužiti za grindovanje preko potrebnog novca i iskustva za levelovanje.
Što se tiče poslednjeg, četvrtog po redu moda, Elemination moda, ovaj mod je dodat u poslednjem velikom update za igru, famoznom First Assault: The Future is Now; Renewal updejtu. Glavni cilj Elemination moda je naravno eleminisati protivnički tim. Ovaj mod je u suštini isti kao i Demolition mod, sve što važi za Demolition mod važi i za ovaj mod. Jedina razlika jeste u tome što ovde ne postoji mogućnost postavlja bombe.
Par reči o sada već nepostojućem i verovatno davno zaboravljenom Ghost assault modu, čisto da znate šta se propustili. On se dosta razlikovao u odnosu na ostale modove i sa razlogom je bio izdvojen u posebnu celinu. Ghost Assult mod ste mogli da igrate tek kada ste dostigli 7. level u igri. U suštini ovaj mod je predstavljao igru mačke i miša, gde je jedan tim bio lovac, a drugi lovina. Jedan tim je imao zadatak da ulovi drugi tim (eleminiše sve članove) dok je drugi tim imao zadatak da preživi do kraja runde napade drugog tima. Specifičnost ovog moda ogledala se u tome što su oba tima raspolagala jedinstvenim sposobnostima i naoružanjem. Naime, tim lovaca je od oružja imao samo par metaka u pištolju dok je njihovo primarno oružje meele (nož), a što se tiče specijalnih sposobnosti raspolaže sposobnošću brzog kretanja/sprinta i mogućnošću da hakuje tela svojih protivnika i tako otkrijete lokaciju svojih protivnika. Za razliku od lovaca, suparnički tim imao je na raspolaganju samo jedan pun šanžer u pištolju i to je bilo sve što se tiče naoružanja. Što se tiče specijalnih sposobnosti imali ste sposobnost korišćenja optičke kamuflaže (praktično ste nevidljivi) i mogućnost da oživljavate pale saborce. Svaka runda trajala je 2 i po minuta i da biste pobedili morali ste da osvojite 6 rundi (kao u demolition modu).
Što se tiče mapa, u igri postoji, može se reći da je uvek postojao mali broj mapa što je (bio) jedan od velikih nedostataka ove igre. Takođe, ono što je specifično za ovu igru, jeste da je većina mapa dostupna za sve modove što može biti prednost, ali i (velika) mana, kako za koga. Prednost se ogleda u tome što se vrlo brzo možete upoznati sa svim dostupnim mapa i njihovim specifičnostima (prednostima/manama) dok se mana ogleda u monotonosti koja se (brzo) javlja ukoliko često igrate jedne te iste mape, te se vrlo brzo možete zasititi istih.
A sada da posvetimo malo pažnje i naoružanju. Srećom, naoružanja u ovoj igri ima u izobilju tako da barem o tome ne morate da brinite. Kao i u većini sličnih igara ovoga tipa i u ovoj igri većina naoružanja je zasnovana na oružju iz stvarnog života ( AK 47, Famas, P90 itd.), ali pored njih postoje i oružja koja su zasnovana na naoružanju iz GitS univerzuma (Seburo klasa). Naravno igra vam omogućava da modifikujete i poboljšavate performanse svog oružja, ali vam takođe i omogućava da potpuno besplatno u streljani prije kupovine isprobate željeno oružje sa svim mogućim modifikacijama, što je i bila i više nego poželjna opcija jer ste mogli da bez uloženog dinara isprobate oružje koje vas interesuje i tako (eventualno) uštedite dosta in-game novca ukoliko vam to oružje nije odgovaralo.
Kada smo se već spomenuli in-game novac, treba napomenuti da i u ovoj kao i u drugim igrama ove vrste do novca se dolazilo (mukotrpnim) grindovanjem. Novac ste zarađivali rešavajući dnevne i specijalne misije. Naravno posle svake odigrane partije u zavisnosti od vašeg učinka u istoj dobijate manju ili veću količinu novca. Što više igrate, više novca dobijate. Za in-game novac možete da uzmete oružje, modifikacije za oružje, čipove za vaše likove, bombe i licence za otključavanje novih igrivih likova. Pre već pomenutog popusta od 99% na sve stvari u igri, za kupovinu bilo kojeg oružja morali ste da odvojite par stotina hiljada in-game valute (i to bez računanja novca kojeg morate uložiti za poboljšanje vašeg oružja, kupujući razna poboljšanja za iste), dok je licenca za otključavanje novih likova koštala 250 000 in-game valute.
Sada da posvetimo malo više pažnje famoznom updejtu znanom pod imenom First Assault: The Future is Now; Renewal koji je može se slobodno reći drastično promenuo igru i uveo mnogo novina koje (mnogi) igrači nisu dočekali sa oduševljenjem. Jedna od tih velikih promena odnosila se i na likove u igri. Sa novim updejtom odmah ste dobili jednog lika potpuno besplatno (Borma), pored toga uvedena je i dvosedmična rotacija likova koje mozete besplatno da igrate, preciznije jedan (nasumično izabran) lik je potpuno besplatan za igranje tokom dve sedmice. Jedna od najvećih novina što se tiče likova bilo je uvođenje klasnog sistema (assault, Infiltrator i Specialist klase) i uvođenje restrikcije na oružje (svaka klasa mogla je da koristi samo određene vrste oružja). Što se tiče klasa, očekivano među njima postoje razlike. Svaka klasa ima prednosti i mane u odnosu na drugu i može se reći da je prilakođena raznim vrstama načina igranja, od klasičnog frontalnog napadača, sve do pasivnog pozadinca snajperiste. Jedna od (očekivanih) razlika jeste u tome što svaka klasa raspolaže različitom količinom hit pointsa (zdravlja) kao i armor pointsa (štita).
Dobra vest je da vam igra omogućava da se ne ograničavate na samo jednu klasu dok igrate. Naime na raspolaganju imate 3 slota ( aktivirate ih pritiskom na tastere F1, F2 i F3) za svaku klasu pojedinačno, gde postavljate likove sa kojima želite da igrate, njegovo primarno i sekundatno oružje.
To vam omogućava da u toku partije menjate likove/klase bez ikakvih ograničenja što je itekako korisno.
Assault klasa ima najviše hit poena [HP - zdravlja] i aromr poena [AP - štita], čineći ih najizdržljivijim operativcima koji možete koristiti u borbi. Cena za veliku izdržljivsot u odnosu na ostale klase plaćaju svojom agilnošću, tačnije ova klasa je najsporija od ostalih klasa. Što se tiče oružja, Assault klasa koristi samo automatsko oružje tzv. Assault Rifles i Machine Guns [MG].
Klasa Infiltrator ima najmanje HP (zdravlja) i AP (štita), ali zato manjak ovih stvari nadoknađuje brzinom (ova klasa je najbrža od svih klasa). Takođe ova klasa poseduje i jedinstvenu sposobnost da napravi klizeći pokret koji vam ako se pravilno iskoristi omogućava da izbegnete i uhvatite svoje protivnike nespremene. Može se slobodno reći da ovoj klasi odlično leži uloga izviđača.
Što se tiče gore već spomenutih restrikcija na oružje za sve klase, Inflitrator klasa raspolaže samo oružjem za blisku borbu i ima pristup raznim vrstama SMG pušaka i pumparicama.
Što se tiče klase Specijalista, može se reći da je ta klasa zadužena za podršku tako što sakuplja razne informacije na terenu i tako omogućava drugim igračima/klasama bolji uvid trenutne situacije na terenu i raspored/sastav protivničke ekipe. Ono što ih izdvaja od ostalih klasa jeste mogućnost da skoče dvostruko više u odnosu na ostale klase i tako lakše zauzimaju pozicije koje im daju najbolje uslove da maksimalno iskoriste oružje kojim raspolažu, snajpere prvenstveno. Za one koje preferijaju borbu prsa u prsa, na raspolaganju im je tzv. Personal Defense Weapons [PDW].
Što se tiče likova, kao što i sami možete pretpostaviti igra vam dopušta da budete u ulozi jednog od likova iz GitS animea/mange tačnije operativca Odseka 9. Na raspolaganju imate čak 12 likova, 7 dobro poznatih likova iz animea plus 5 potpuno novih likova rađenenih samo za ovu igru. U igri možete privremeno da poboljšate atribute svojih likova koji su podeljeni u tri kategorije (ability, cyberbrain i physical). To možete učiniti kupovinom čipova koji vam privremeno poboljšavaju te atribute.
Takođe između likova postoji jedina (bitna) razlika od koje zavisi način na koji igrate određenim likovima, a ona se ogleda u posebnoj sposobnosti odnosno veštini vašeg lika. Naime svaki lik ima sposobnost (veštinu) specifičnu samo za svoj lik i svaka veština ima dva stepena aktivacije tzv. tiera. Tier 1 se aktivira pritiskon na taster E dok se tier 2 aktivira pritiskom na taster Q. Neki od likova (Saito, Major, Paz, Borma) mogu svoje specijalne sposobnosti da podjele sa ostalim članovima svog tima (sa ukupno 3 člana preko tzv. skillsynca) dok drugi (Togusa, Batou, Ishikawa, Maven, Kuro, Reiko, Sitara i Azuma) nemaju tu mogućnost.
Tako npr. Major Motoko Kusanagi ima sposobnost aktivacije termoptičke kamuflaže ( u stilu Predatora) koja joj omogućava da postane privremeno ( i praktično) nevidljiva ( aktiviranjem tier-a 2 ovu sposobnost možete da podelite i sa ostalim članovima vašeg tima, tačnije sa 3 člana vašeg tima). Što se tiče Batoua njegova posebna sposobnost jeste ručni bacač raketa (na tier 1 možete ispaliti jednu raketu, dok sa tierom 2 možete ispaliti čak 4 rakete istovremeno). Saito ima toplotni senzor koji vam otkriva tačnu lokaciju članova protivničkog tima na određeno vreme. Togusa može da aktivira tzv. seeker drona koji kao što mu i samo ime kaže sam pronalazi vaše protivnike i detonira se (eksplodira) na njihovoj lokaciji ( tier 1 vam omogućava da aktivirate jednog drona, dok vam tier 2 omogućava da aktivirate čak 3 drona). Ishikawa može da aktivira turet koji vam i te kako može biti od koristi i pomoći u borbi, posebno u terminal conquest modu. Što se tiče Paza on poseduje sposobnost brzog tzv. hiper-sprinta koju na tier 2 stepenu aktivacije možete da podelite i sa ostalim članovima tima. Borma ima sposobnot da aktivira tzv. Nan-Gel Armor, odnosno oklop od nano-gela, koji omogućava regeneraciju zdravlja (na tier 1 regenerišete i povećavate samo vaše zdravlje dok na tieru 2 možete da podelite ovu sposobnost sa ostalim članovima vašeg tima i regenerišete i uvećate i njihovo zdravlje). Što se tiče ostalih likova, oni su novi likovi u GitS univerzimu i članovi Odseka 9, i sa njima se do sada nismo imali prilike upoznati u anime seriji ili mangi. Maven ima termoptičku barijeru koja omogućuje nevidljivost svima koji stoje iza nje. Kuro ima sposobnost da aktivira EMP (Elektromagnetni puls) koji onesposobljava protivničke instalacije i veštine, ali i znatno usporava kretanje protivnika koji se nalaze u zoni dometa aktiviranog EMP-a što vam olakšava eliminaciju istih. Azuma ima taktički štit koji zaustavlja i praktično upija nadolazeće metke i štetu koju bi vam protivnici naneli, ali postoji par mana o kojima morate da vodite računa. Štit može da upije (apsorbuje) samo nadolazeću frontalnu štetu, čime ste potpuno otkriveni i ranjivi otpozadi, i naravno pod jakom i koncetrisanom vatrom štit može biti uništen i ostaviti vas otvorenim za frontalni napad. Na drugom tieru vaše veštine aktivirate tzv. Tactical dome, barijeru, sigurno utočište za vas i vaše saveznike od neprijateljske vatre. Reiko ima sposobnost koja se zove Net jump koja joj dozvoljava da na par sekundi pređe iz fizičkog u virtuelni svet, što u praksi znači da se ona može da prebaci sa jednog mesta na drugo bez mogućnosti da je neprijatelji vide ili primete na bilo koji način, vrlo koristan metod za flenkovanje protivnika. Jedina razlika između tier 1 i tier 2 ove veštine ogleda se u tome što u tier 2 možete da vidite pozicije vaših protivnika i vaša sposobnost traje nešto duže. Sitara ima sličnu sposobnost kao i Togusa, tačnije može da aktivira lebdećeg drona tzv. Siphon koji se kreće po zadatoj putanji i automatski napada sve protivnike koji mu se nađu na putu. Tier 2 ove veštine vam daje vam veću kontrolu nad vašim dronom, takođe dron je izdržljiviji i ima veći domet za napad.
Može se reći da likova ima i više nego dovoljno, izbor je na vama.
Treba napomenuti da možete i sami da hostujete svoje mečeve ukoliko ne želite da igrate na glavnim serverima i zajedno sa malom, ali odabranom ekipom uživate u svim čarima ove igre. Naravno, ukoliko se ipak odlučite da igrate na glavnim serverima, opet i tu možete da kreirate manje grupe od 3 člana i zajedno igrate sa svojim prijateljima.
I to bi bilo to što se tiče oproštajne recenzije. Nažalost igra se uskoro gasi, tako da su mnoge stvari koje su se mogle i trebale biti popravljene ostale nepromenjene i to kvari sveukupni utisak o igri. Igru bi ipak preporucio svim gejmerima ujedno i fanovima GiTS serijala koji bi verovatno i najviše uživali u ovoj igri uprkos njenim manama. Šta reci na kraju, ukoliko ste u mogućnosti i imate slobodnog vremena probajte ovu igru, nećete se (mnogo) pokajati.
Tako je jedna od retkih igri baziranih na nekom anime/manga naslovu doživela svoj neslavni kraj. Jedina dobra vest za preostale igrače i eventualno nove jeste da su sve stvari u igri na popustu od 99%, tako da barem ako nista ne morate da se brinete oko para. Pa onda, da krenemo redom.
Pun naziv igre je Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault Online. Za izradu je zadužen studio Neople , dok je izdavač već spomenuta kompanija Nexon, jedan od najvećih izdavača free-to-play naslova na svetu. Iako ovo nije prva video igra bazirana na GitS univerzumu, ovo je prva igra rađena za PC dok su ostale igre rađene za konzole i to PS, PS 2 i PSP. Igra je potpuno besplatna i možete je skinuti i igrati preko Steama.
Što se tiče same igre, kao što i sami možete da pretpostavite po imenu igre, Stand Alone Complex - First Assault Online, je smeštena u GiTS univerzumu, mada nije poznato da li se radnja iste odvija pre ili posle dešavanja iz animea (mange) ili da li uopšte i ima veze sa animeom, pošto igra nema singleplayer već samo multiplayer. U igri postoje 4 multiplejer moda, mada postojao je još jedan mod u open/closed beta stadijumu igre po imenu Ghost koji je kasnije izbačen iz igre (verovatno zbog nepopularnosti). Svi modovi ( team death match, terminal capture, elimination i demoliton) su odmah dostupni igračima bez bilo kakvih ograničenja. Ukoliko ste ikada imali priliku da igrate druge online pucačine već po samom nazivu modova biće vam poznato o čemu se tu radi i kako se igraju (razlika je u nijansama), ali red je da se ispiše koja reč i o njima, pa da krenemo.
U Team death match modu imamo dva tima koja se međusobno bore i pobednik je onaj tim koji prvi dostigne 8 000 poena ili osvoji više poena u odnosu na drugi tim po isteku vremena. Naime, svaka runda je vremenski ograničena na 10 minuta ili dok jedan od timova ne osvoji 8 000 poena tako da u zavisnoti od vaših, ali i od igračkih sposobnosti vašeg tima sam meč možete da završite i mnogo pre isteka vremenskog ograničenja, naravno moguće je da se meč završi nerešeno, retko ali ipak moguće.
Što se tiče Terminal capture moda može se slobodno reći da je to ako ne najpopularniji onda jedan od popularnijih modova za igru. U Terminal capture modu imamo dva tima koja se međusobno bore i pokušavaju da osvoje i kontrolišu terminale kojih ukupno ima 5 na mapi. Pobednik je onaj tim koji uspe da osvoji svih 5 terminala ili po isteku vremena ima više osvojenih terminala od suparničkog tima, ali dobro vodite računa o tome jer postoji jedna caka. Naime, tim koji uspe da osvoji 2 ili 3 terminala uzastopno (u zavisnoti od mape) automatski osvaja meč tako da dobro vodite računa da na početku meča suparnički tim ne stekne veliku prednost ( osvoji jedan ili dva terminala uzastopno) koju na kraju nećete moći da sustignete. Jedna od najzanimljivih stvari vezanih samo za ovaj mod jeste da tokom partije možete da pozovete pomoć u vidu svima nam omiljenog robota Tachikome. Sve što treba da uradite jeste da tokom partije sakupite 100 Tachikoma poena i bićete u mogućnosti da pozovete sopstvenog Tachikomu da pomogne vašem timu, ali imajte na umu da je u istom trenutku moguće imati samo jednog Tachikomu u vašem timu. Iako predstavlja (veliku) pomoć za svoj tim Tachikoma nije neuništiv. Najlakši način da se Tachikoma uništi jeste da se hakuje što znatno olakšava njegovo uništavanje. Takođe je zanimljivo napomenuti da vam je omogućeno da modujete svog Tachikomu, dodajete bolji armor, oružje i slično. Čak možete da mu date i ime po svojoj želji.
Treći mod je Demolition mod, gdje imamo dva tima u kojem jedan tim pokušava da postavi bombu dok drugi pokušava da ih spreči u tome. Zvuči (veoma) poznato, zar ne? U Demolition modu pobeđuje onaj tim koji pobedi u 6 rundi. Runde su vremenski ograničene na 2 i po minuta i za to vrijeme, u zavinsoti od toga u kojem timu se nalazite, možete da osvajate runde postavljanjem bombe i njenom uspešnom odbranom (ili aktiviranjem) ili eliminacijom suparničkog tima pre isteka vremena. Prednost ovog moda u odnosu na ostale jeste u tome što vam daje više novca i iskustva u odnosu na ostale modove pa vam može poslužiti za grindovanje preko potrebnog novca i iskustva za levelovanje.
Što se tiče poslednjeg, četvrtog po redu moda, Elemination moda, ovaj mod je dodat u poslednjem velikom update za igru, famoznom First Assault: The Future is Now; Renewal updejtu. Glavni cilj Elemination moda je naravno eleminisati protivnički tim. Ovaj mod je u suštini isti kao i Demolition mod, sve što važi za Demolition mod važi i za ovaj mod. Jedina razlika jeste u tome što ovde ne postoji mogućnost postavlja bombe.
Par reči o sada već nepostojućem i verovatno davno zaboravljenom Ghost assault modu, čisto da znate šta se propustili. On se dosta razlikovao u odnosu na ostale modove i sa razlogom je bio izdvojen u posebnu celinu. Ghost Assult mod ste mogli da igrate tek kada ste dostigli 7. level u igri. U suštini ovaj mod je predstavljao igru mačke i miša, gde je jedan tim bio lovac, a drugi lovina. Jedan tim je imao zadatak da ulovi drugi tim (eleminiše sve članove) dok je drugi tim imao zadatak da preživi do kraja runde napade drugog tima. Specifičnost ovog moda ogledala se u tome što su oba tima raspolagala jedinstvenim sposobnostima i naoružanjem. Naime, tim lovaca je od oružja imao samo par metaka u pištolju dok je njihovo primarno oružje meele (nož), a što se tiče specijalnih sposobnosti raspolaže sposobnošću brzog kretanja/sprinta i mogućnošću da hakuje tela svojih protivnika i tako otkrijete lokaciju svojih protivnika. Za razliku od lovaca, suparnički tim imao je na raspolaganju samo jedan pun šanžer u pištolju i to je bilo sve što se tiče naoružanja. Što se tiče specijalnih sposobnosti imali ste sposobnost korišćenja optičke kamuflaže (praktično ste nevidljivi) i mogućnost da oživljavate pale saborce. Svaka runda trajala je 2 i po minuta i da biste pobedili morali ste da osvojite 6 rundi (kao u demolition modu).
Što se tiče mapa, u igri postoji, može se reći da je uvek postojao mali broj mapa što je (bio) jedan od velikih nedostataka ove igre. Takođe, ono što je specifično za ovu igru, jeste da je većina mapa dostupna za sve modove što može biti prednost, ali i (velika) mana, kako za koga. Prednost se ogleda u tome što se vrlo brzo možete upoznati sa svim dostupnim mapa i njihovim specifičnostima (prednostima/manama) dok se mana ogleda u monotonosti koja se (brzo) javlja ukoliko često igrate jedne te iste mape, te se vrlo brzo možete zasititi istih.
A sada da posvetimo malo pažnje i naoružanju. Srećom, naoružanja u ovoj igri ima u izobilju tako da barem o tome ne morate da brinite. Kao i u većini sličnih igara ovoga tipa i u ovoj igri većina naoružanja je zasnovana na oružju iz stvarnog života ( AK 47, Famas, P90 itd.), ali pored njih postoje i oružja koja su zasnovana na naoružanju iz GitS univerzuma (Seburo klasa). Naravno igra vam omogućava da modifikujete i poboljšavate performanse svog oružja, ali vam takođe i omogućava da potpuno besplatno u streljani prije kupovine isprobate željeno oružje sa svim mogućim modifikacijama, što je i bila i više nego poželjna opcija jer ste mogli da bez uloženog dinara isprobate oružje koje vas interesuje i tako (eventualno) uštedite dosta in-game novca ukoliko vam to oružje nije odgovaralo.
Kada smo se već spomenuli in-game novac, treba napomenuti da i u ovoj kao i u drugim igrama ove vrste do novca se dolazilo (mukotrpnim) grindovanjem. Novac ste zarađivali rešavajući dnevne i specijalne misije. Naravno posle svake odigrane partije u zavisnosti od vašeg učinka u istoj dobijate manju ili veću količinu novca. Što više igrate, više novca dobijate. Za in-game novac možete da uzmete oružje, modifikacije za oružje, čipove za vaše likove, bombe i licence za otključavanje novih igrivih likova. Pre već pomenutog popusta od 99% na sve stvari u igri, za kupovinu bilo kojeg oružja morali ste da odvojite par stotina hiljada in-game valute (i to bez računanja novca kojeg morate uložiti za poboljšanje vašeg oružja, kupujući razna poboljšanja za iste), dok je licenca za otključavanje novih likova koštala 250 000 in-game valute.
Sada da posvetimo malo više pažnje famoznom updejtu znanom pod imenom First Assault: The Future is Now; Renewal koji je može se slobodno reći drastično promenuo igru i uveo mnogo novina koje (mnogi) igrači nisu dočekali sa oduševljenjem. Jedna od tih velikih promena odnosila se i na likove u igri. Sa novim updejtom odmah ste dobili jednog lika potpuno besplatno (Borma), pored toga uvedena je i dvosedmična rotacija likova koje mozete besplatno da igrate, preciznije jedan (nasumično izabran) lik je potpuno besplatan za igranje tokom dve sedmice. Jedna od najvećih novina što se tiče likova bilo je uvođenje klasnog sistema (assault, Infiltrator i Specialist klase) i uvođenje restrikcije na oružje (svaka klasa mogla je da koristi samo određene vrste oružja). Što se tiče klasa, očekivano među njima postoje razlike. Svaka klasa ima prednosti i mane u odnosu na drugu i može se reći da je prilakođena raznim vrstama načina igranja, od klasičnog frontalnog napadača, sve do pasivnog pozadinca snajperiste. Jedna od (očekivanih) razlika jeste u tome što svaka klasa raspolaže različitom količinom hit pointsa (zdravlja) kao i armor pointsa (štita).
Dobra vest je da vam igra omogućava da se ne ograničavate na samo jednu klasu dok igrate. Naime na raspolaganju imate 3 slota ( aktivirate ih pritiskom na tastere F1, F2 i F3) za svaku klasu pojedinačno, gde postavljate likove sa kojima želite da igrate, njegovo primarno i sekundatno oružje.
To vam omogućava da u toku partije menjate likove/klase bez ikakvih ograničenja što je itekako korisno.
Assault klasa ima najviše hit poena [HP - zdravlja] i aromr poena [AP - štita], čineći ih najizdržljivijim operativcima koji možete koristiti u borbi. Cena za veliku izdržljivsot u odnosu na ostale klase plaćaju svojom agilnošću, tačnije ova klasa je najsporija od ostalih klasa. Što se tiče oružja, Assault klasa koristi samo automatsko oružje tzv. Assault Rifles i Machine Guns [MG].
Klasa Infiltrator ima najmanje HP (zdravlja) i AP (štita), ali zato manjak ovih stvari nadoknađuje brzinom (ova klasa je najbrža od svih klasa). Takođe ova klasa poseduje i jedinstvenu sposobnost da napravi klizeći pokret koji vam ako se pravilno iskoristi omogućava da izbegnete i uhvatite svoje protivnike nespremene. Može se slobodno reći da ovoj klasi odlično leži uloga izviđača.
Što se tiče gore već spomenutih restrikcija na oružje za sve klase, Inflitrator klasa raspolaže samo oružjem za blisku borbu i ima pristup raznim vrstama SMG pušaka i pumparicama.
Što se tiče klase Specijalista, može se reći da je ta klasa zadužena za podršku tako što sakuplja razne informacije na terenu i tako omogućava drugim igračima/klasama bolji uvid trenutne situacije na terenu i raspored/sastav protivničke ekipe. Ono što ih izdvaja od ostalih klasa jeste mogućnost da skoče dvostruko više u odnosu na ostale klase i tako lakše zauzimaju pozicije koje im daju najbolje uslove da maksimalno iskoriste oružje kojim raspolažu, snajpere prvenstveno. Za one koje preferijaju borbu prsa u prsa, na raspolaganju im je tzv. Personal Defense Weapons [PDW].
Što se tiče likova, kao što i sami možete pretpostaviti igra vam dopušta da budete u ulozi jednog od likova iz GitS animea/mange tačnije operativca Odseka 9. Na raspolaganju imate čak 12 likova, 7 dobro poznatih likova iz animea plus 5 potpuno novih likova rađenenih samo za ovu igru. U igri možete privremeno da poboljšate atribute svojih likova koji su podeljeni u tri kategorije (ability, cyberbrain i physical). To možete učiniti kupovinom čipova koji vam privremeno poboljšavaju te atribute.
Takođe između likova postoji jedina (bitna) razlika od koje zavisi način na koji igrate određenim likovima, a ona se ogleda u posebnoj sposobnosti odnosno veštini vašeg lika. Naime svaki lik ima sposobnost (veštinu) specifičnu samo za svoj lik i svaka veština ima dva stepena aktivacije tzv. tiera. Tier 1 se aktivira pritiskon na taster E dok se tier 2 aktivira pritiskom na taster Q. Neki od likova (Saito, Major, Paz, Borma) mogu svoje specijalne sposobnosti da podjele sa ostalim članovima svog tima (sa ukupno 3 člana preko tzv. skillsynca) dok drugi (Togusa, Batou, Ishikawa, Maven, Kuro, Reiko, Sitara i Azuma) nemaju tu mogućnost.
Tako npr. Major Motoko Kusanagi ima sposobnost aktivacije termoptičke kamuflaže ( u stilu Predatora) koja joj omogućava da postane privremeno ( i praktično) nevidljiva ( aktiviranjem tier-a 2 ovu sposobnost možete da podelite i sa ostalim članovima vašeg tima, tačnije sa 3 člana vašeg tima). Što se tiče Batoua njegova posebna sposobnost jeste ručni bacač raketa (na tier 1 možete ispaliti jednu raketu, dok sa tierom 2 možete ispaliti čak 4 rakete istovremeno). Saito ima toplotni senzor koji vam otkriva tačnu lokaciju članova protivničkog tima na određeno vreme. Togusa može da aktivira tzv. seeker drona koji kao što mu i samo ime kaže sam pronalazi vaše protivnike i detonira se (eksplodira) na njihovoj lokaciji ( tier 1 vam omogućava da aktivirate jednog drona, dok vam tier 2 omogućava da aktivirate čak 3 drona). Ishikawa može da aktivira turet koji vam i te kako može biti od koristi i pomoći u borbi, posebno u terminal conquest modu. Što se tiče Paza on poseduje sposobnost brzog tzv. hiper-sprinta koju na tier 2 stepenu aktivacije možete da podelite i sa ostalim članovima tima. Borma ima sposobnot da aktivira tzv. Nan-Gel Armor, odnosno oklop od nano-gela, koji omogućava regeneraciju zdravlja (na tier 1 regenerišete i povećavate samo vaše zdravlje dok na tieru 2 možete da podelite ovu sposobnost sa ostalim članovima vašeg tima i regenerišete i uvećate i njihovo zdravlje). Što se tiče ostalih likova, oni su novi likovi u GitS univerzimu i članovi Odseka 9, i sa njima se do sada nismo imali prilike upoznati u anime seriji ili mangi. Maven ima termoptičku barijeru koja omogućuje nevidljivost svima koji stoje iza nje. Kuro ima sposobnost da aktivira EMP (Elektromagnetni puls) koji onesposobljava protivničke instalacije i veštine, ali i znatno usporava kretanje protivnika koji se nalaze u zoni dometa aktiviranog EMP-a što vam olakšava eliminaciju istih. Azuma ima taktički štit koji zaustavlja i praktično upija nadolazeće metke i štetu koju bi vam protivnici naneli, ali postoji par mana o kojima morate da vodite računa. Štit može da upije (apsorbuje) samo nadolazeću frontalnu štetu, čime ste potpuno otkriveni i ranjivi otpozadi, i naravno pod jakom i koncetrisanom vatrom štit može biti uništen i ostaviti vas otvorenim za frontalni napad. Na drugom tieru vaše veštine aktivirate tzv. Tactical dome, barijeru, sigurno utočište za vas i vaše saveznike od neprijateljske vatre. Reiko ima sposobnost koja se zove Net jump koja joj dozvoljava da na par sekundi pređe iz fizičkog u virtuelni svet, što u praksi znači da se ona može da prebaci sa jednog mesta na drugo bez mogućnosti da je neprijatelji vide ili primete na bilo koji način, vrlo koristan metod za flenkovanje protivnika. Jedina razlika između tier 1 i tier 2 ove veštine ogleda se u tome što u tier 2 možete da vidite pozicije vaših protivnika i vaša sposobnost traje nešto duže. Sitara ima sličnu sposobnost kao i Togusa, tačnije može da aktivira lebdećeg drona tzv. Siphon koji se kreće po zadatoj putanji i automatski napada sve protivnike koji mu se nađu na putu. Tier 2 ove veštine vam daje vam veću kontrolu nad vašim dronom, takođe dron je izdržljiviji i ima veći domet za napad.
Može se reći da likova ima i više nego dovoljno, izbor je na vama.
Treba napomenuti da možete i sami da hostujete svoje mečeve ukoliko ne želite da igrate na glavnim serverima i zajedno sa malom, ali odabranom ekipom uživate u svim čarima ove igre. Naravno, ukoliko se ipak odlučite da igrate na glavnim serverima, opet i tu možete da kreirate manje grupe od 3 člana i zajedno igrate sa svojim prijateljima.
I to bi bilo to što se tiče oproštajne recenzije. Nažalost igra se uskoro gasi, tako da su mnoge stvari koje su se mogle i trebale biti popravljene ostale nepromenjene i to kvari sveukupni utisak o igri. Igru bi ipak preporucio svim gejmerima ujedno i fanovima GiTS serijala koji bi verovatno i najviše uživali u ovoj igri uprkos njenim manama. Šta reci na kraju, ukoliko ste u mogućnosti i imate slobodnog vremena probajte ovu igru, nećete se (mnogo) pokajati.